31 Temmuz 2011 Pazar

Ev Yapimi Makarna

Bu hafta sonu arkadaslara ev yapimi makarnami tescil ettirdim. Artik makarna konusunda yetkinlestigimi soyleyebilirim :)

Soguk bir kis gunu telefon ekranima bir sms dusmustu. Ilk gordugum andan itibaren icimi titreten, kalp ritmimi degistiren adam; Italya'dan gelen'limonlu makarna'si, Abazya'dan gelen isli peyniri ve sarabi oldugunu, ona eslik edebilecegimi soyluyordu. O hafta sonu birlikte yaptigimiz limonlu makarna tereyagi, isli Abazya peyniri ve dere otu ile enfes olmustu. O aksam kalbim yerinden cikacakti sanki. Limonlu makarna iliskimizin ilk anlarina eslik ediyordu. O gun Turkiye'de bulamayacagimiz limonlu makarnayi evde kendim yapabilmeyi istemistim. Ve birgun sevgilim limonlu makarna yapabilmeyi ogreneyim diye bana Italyan Mutfagi Kursu hediye etti. Iste makarna maceramiz boyle basladi:)

Cumartesi is cikisi yolda gecen saatlerin ardindan cok da fazla zamanim olmadan, gelecek misafirlerimiz icin kollari sivadim. Daha sonra deginecegim tarifi bana ait olan tatlinin ardindan, kisacik zamanda, birazda stresle basladim makarnanin hamurunu olusturmaya.....

Birgun arkadaslariniza hava atmak, 'makarnadan baska bisey pisiremezsin' diyenlerle dalga gecmek yada benim gibi, ozel birisi icin ozel birsey pisirmek isterseniz Italyan mutfaginin vaz gecilmezi 'makarna' yerinde bir secim olur.

4 Kisilik Makarna Hamuru icin:

44o gr un

4 adet yumurta

yeterli oluyor. Ispanakli ve domatesli hamur tariflerine baska bir yazida deginirim.

Unu tepecik haline getirip havuz olusturduktan sonra ortasina yumurtalari kiriyoruz.

Catal yardimiyla yavas yavas un havuzunun ic ceperini yumurtaya dahil ediyoruz.

10-15dk yoguruyoruz. (90 derece cevirerek, birbirine yapismayan hicbir katman kalmamali)



Bu asama biraz zahmetli, sabir ve kol gucu gerektiriyor:)



Yogurulan hamurun strec filme sarilip 15-20 dk buz dolabinda beklemesi gerekiyor. Siz de bu arada sosunuzu hazirlayabilirsiniz. Ben kivamini iyi tutturdugum 'pesto alla genovese' yaptim. (tarifini verecegim)

Buz dolabindan cikardiktan sonra isterseniz 4 parcaya ayirip acabilirsiniz. Genis olacagi icin merdane degil de oklava kullanmanizi tavsiye ederim.



Hamur genis ve yukardaki sekilde oluyor. Ben bu defa zamanim az oldugundan hizli acmak adina biskuvi dilimleri gibi ince ince kesip actim. Hamurun incelmesi daha kolay oldu.

 

Burada bir puf noktasi vereyim. benim gelistirdigim bir yontem. hamuru acarken kepekli un kullandigimda daha sonra makarna birbirine yapismiyor :)

Simdi sira kesme isleminde. Kalinligi istediginiz gibi ayarlayabiliyorsunuz ki ben biraz kalin seviyorum mesela.



Her kestigimiz grubu unlayarak digerlerine dahil ediyoruz. Ama cok fazla unlamaniza gerek yok, kendi unu yeterli oluyor aslinda.

Hamur biraz serin bir ortamda kaldigi surece birbirine yapismadan saatlerce kalabiliyor. Pisirirken bir tencere suya 1 kasik zeytin yagi ve bir yemek kasigi tuz ekliyoruz. Makarnalar suyun yuzune ciktiktan sonra tadina bakin, istediginiz kivama geldikten sonra suzun ve soguk suyun altindan gecirin.

Ben kivaminin ve tadindaki uyumun tutturulmasi zor, İtalyan Mutfaginin ozel tatlarından olan Akdenize ait oldugunu her haliyle belli eden pesto sosu yapacagim.

Pesto Alla Genovese icin:

60 gr feslegen (2 demet)

80 gr zeytin yagi (1 cay bardagi)

20 gr cam fistigi ( 1 paket)

2 dis sarimsak

80 gr parmigiano (eski kasar da guzel olabilir)

feslegen, zeytin yagi, cam fistigi ve sarimsagi blendirdan gecirip parmigianoyu ekliyoruz. Karsilastiginiz koku oylesine cekici ve ferah ki...... Kendinizi guney Italya'da bir sahil kasabasinda saniyorsunuz. Ferah esen bir ilk yaz gunu, annannenizin verdigi oklava ile makarna acmis, bahcede bekleyen buyuk aileye ilk makarnanizi sunacaksiniz gibi....

Benim gibi kalorisinden korkmuyorsaniz zeytin yagini biraz azaltip yarim paket krema da kullanabilirsiniz yada tereyagi.

Kremayi kaynatip sosu ekleyin, karistiktan sonra makarnanizin uzerine ekleyip karistirin. Mucize bir goruntu ve koku kombinasyonu ile karsilasacaksiniz...... Ben yemegi yetistirme telasi ile bu defa fotograf cekemedim ama eski deneyimlerden sunacak olursak goruntu su:



Enfes gorunuyor degil mi;)

Ev yapimi makarna ve iyi bir sarap...... Mukemmel birliktelik.......

Deneyin derim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder