8 Ağustos 2011 Pazartesi

Zen Usulu Beef Stroganoff

Kirmizi et yemekleri konusunda pek de iyi oldugum soylenemez. Bir turlu etin kivamini tutturamiyorum. Eti cok pismis severim ve yagsiz. Ama cok pisirince de lastik gibi asiri sert oluyor. Bir turlu istedigim kivamda pisiremiyorum. O yuzden bugun stroganoff ile ne yapacagim konusunda biraz tereddut ettim. Ben de konsepte sebzeyi dahil etmeye karar verdim.

Her zaman ki gibi yine Zen Usulu bir yemek cikti ortaya.

Iste ''Zen Usulu Beef Stroganoff''








Malzemeler:

250 gr stroganoff

2 adet kuru sogan

1 adet kirmizi biber

1 adet yesil biber

1 adet patlican

Kafaniza gore taze fasulye

1 kutu konserve misir

1 kutu domates puresi

1 adet yesil elma

kus uzum

bolca maydanoz

2 dis sarimsak

nane

kimyon

pul biber

karabiber

tuz

zeytin yagi

soya sosu

Hazirlanisi:

Azicik zeytin yaginda kavrulmakta olan soganlara kirmizi ve yesil biberler eklenir (julyen usulu dogranmis)

Biberler kivama geldikten sonra stroganoff eklenir. Biraz karıstirdıktan sonra kapak kapatilip fasulyeler ve patlicanlar dogranirken, kendi suyunu birakmasi beklenir. Tuz haric soya sosunu, baharatları ve kus uzumunu ekleyebilirsiniz bu sirada.

Kucuk kucuk dogranan patlicanlar ve iri haldeki taze fasulyeler eklenip bir muddet kavrulur.

Domates puresi ve sarimsaklar eklenir.

Hazir olmasina yakin iri iri dogranan elmalar, misir, maydanoz ve tuz eklenir.

Biraz dinlendikten sonra karsiniza cikacak goruntu





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder